logo front1

Hliníkové kufry

Montážní sada bočních kufrů CLAMP

Objednávky zakázek a dotazy
přímo u výrobce

E-mail: viktoruksa@gmail.com

Nebo telefonicky: Viktor Uksa
603 494 674
Informace k zakázkám:
Každá jednotlivě zhotovená zakázka se předává objednateli osobně v mé provozovně, nebo je zaslána na udanou adresu v ČR prostřednictvím České pošty na dobírku (viz Obchodní podmínky).
Adresátovi zpravidla doručeno do druhého dne od odeslání.
Cena za dopravné pro jednu zásilku 200,-Kč.
Osobní jednání o zakázce, prohlídka vzorků výrobků, nebo osobní odběr rád umožním po domluvěNení to prodejna, pouze výrobna.
Motokufry
Boční kufry 35
Boční kufry 45
Horní kufry 32 bez plotny
Horní kufry 32 s plotnou
a rychloupínáním
Horní kufry 44 bez plotny
Horní kufry 44 s plotnou
a rychloupínáním
Další nabídka
Plotna pod horní kufr
Montážní sada boční kufry
Výprodej a bazar
Ostatní
Ceník montáže kufrů
Jak si přimontovat kufr sám?
Podrobné návody
Test pevnosti kufrů
Galerie
O firmě
--------------------------
Kontakt na výrobce
tel.: 603 494 674
E-mail:
viktoruksa@gmail.com
Montážní sada
Montážní sada CLAMP - pro trubkové rámečky bočních nosičů o průměru 16 nebo 18 mm.
Cena: 1 200,- Kč pro dva boční kufry.

Montážní návod upínací sestavy CLAMP bočních kufrů UKSA pro nosiče s trubkovými rámečky o průměru 16 nebo 18 mm.

Nepsané základní pravidlo, které téměř všichni praktikujeme u většiny instalačních a motážních prací – tedy přečíst si návod až když je to hotové jen tak pro zajímavost, nebo jako poslední možnost řešení - doporučuji v tomto případě porušit.

Použitý materiál: šrouby, matice, podložky – nerez ; upínací elementy (hranoly) - hliník; stavítka - nerez.

krok 1 - Ustavení kufru na motorku

Montážní sada Montážní sada
Nákres montážní sady na trubku průměr 16 mm Nákres montážní sady na trubku průměr 18 mm
Motorka nejlépe svislá poloha – hlavní stojan. Kufr přiložit k nosiči a pomocí např. popruhů přichytit, nebo pomocník přidrží a najít optimální polohu. Úhel sklonu kufrů rovnoběžný s horním nosičem (horním kufrem). Jako pomůcka poslouží například dvě latě. Vizuální kontrola z odstupu nezbytná. Důležité! Dbát na to, aby při otevírání víka na obě strany nevadily např. blinkry, horní kufr nebo jiná výbava. Poloha kufrů na motorce musí samozřejmě umožňovat pohodlné sezení spolujezdkyně (ta ovšem není součástí příslušenství) - tzn. dát pozor na polohu kolen při sedu, nohy na stupačkách atd., zkrátka aby se tam po montáži vešla.

krok 2 - Montáž spodních hliníkových upínacích elementů - (dále jen hranoly)

Nejprve do všech hranolů našroubovat a utáhnout šrouby M4x16 dle nákresu, které slouží jako polohovací prostředek pro stavítka.
K oběma spodním radiusům rohů rámečku nosiče vložit dva spodní kratší hranoly ze sady, přichytit ke kufru např. pomocí oboustranné izolepy, opatrně sejmout a označit otvory pro šroub M6x16 na kufr. Nebo šikovně a přesně označit na kufr otvory přímo na motorce. Odůlčíkovat středy budoucích otvorů - předvrtat vrtákem průměr 3 - vrtat průměr 6,1 - odjehlit.

krok 3 - Vyvrtání druhé díry pro šroub M8x35

Přimontovat spodní hranoly pomocí šroubů M6x16 s podložkou. V případě trubky průměru 18 mm podložit hranoly vymezovacími plíšky.
Označit a vyvrtat druhou díru průměr 8 mm dle otvoru v hranolu.

krok 4 - Celková montáž spodních hranolů

Kratší spodní aretační nerezové stavítko přiložit k hranolu, nasadit otvorem na šroub M4 a ustavit do svislé polohy tak, aby přesahující konec stavítka směřoval dolů a lehce přitáhnout šroubem M8x35. Totéž druhý spodní hranol, našroubovat kontra matku M8 a zatím nedotahovat.

krok 5 - Montáž horních hranolů

Nasadit kufr na nosič, tzn. zaháknout spodní stavítka za rámeček nosiče. Ustavit horní delší hranoly obdobným způsobem jako spodní, jen přesah stavítek bude směřovat nahoru.

krok 6 – Závěrečná montáž bočního kufru na motocykl

Zaháknout kufr spodními stavítky za rámeček nosiče, dorazit kufr horními hranoly do rámečku, horní stavítka pootočit za trubku rámečku do svislé polohy tak, aby zapadl šroub M4 v hranolu do otvoru ve stavítku, dotáhnout pevně oba horní šrouby M8x35. Nyní je na řadě kontra matka M8, která bude aretovat potřebnou vůli spodního stavítka. Po nasazení kufru si pomocí spodních šroubů M8 nastavit přesnou vůli spodních stavítek tak, aby neměl kufr vůli na rámečku, ale aby ho bylo možno sundat. Až se nám to podaří, dotáhnout kontra matku M8.

Nástroje a nářadí potřebné k montáži

Imbusové klíče 3, 4 a 5 - stranový klíč 13 - vrtáky průměr 3, 6,1 a 8,1. Na odjehlení vrták min. průměr 10 nebo pilníček, důlčík, kladívko, vrtačka.

Montážní sada pro oba kufry obsahuje:

4 ks hliníkové hranoly horní, 4 ks hliníkové hranoly spodní, 4 ks nerezová stavítka horní, 4 ks nerezová stavítka spodní, 8 ks šroub imbus M8x35, 8 ks podložka pro M8, 8 ks šroub imbus M6x16, 8 ks podložka pro M6, 8 ks šroub imbus M4x16, 4 ks matice M8.

Poznámka na závěr – pracovat velice pečlivě, dodržovat čistotu, kufr podložit měkkou podložkou, při vrtání pozor na špony, dokážou poškrábat povrch kufru nenávratně.

Mnoho cestovních zážitků s motokufry UKSA přeje svým zákazníkům Viktor Uksa, majitel firmy.


Copyright (c) | Design by | Viktor Uksa | www.uksa.cz |