Návody k montáži
Objednávky zakázek a dotazy přímo u výrobce E-mail: viktoruksa@gmail.com Nebo telefonicky: Viktor Uksa 603 494 674 |
Informace k zakázkám:
Každá jednotlivě zhotovená zakázka se předává objednateli osobně v mé provozovně, nebo je zaslána na udanou adresu v ČR prostřednictvím České pošty na dobírku (viz Obchodní podmínky). Adresátovi zpravidla doručeno do druhého dne od odeslání. Cena za dopravné pro jednu zásilku 200,-Kč. Osobní jednání o zakázce, prohlídka vzorků výrobků, nebo osobní odběr rád umožním po domluvěNení to prodejna, pouze výrobna. |
Motokufry |
Boční kufry 35 |
Boční kufry 45 |
Horní kufry 32 bez plotny |
Horní kufry 32 s plotnou a rychloupínáním |
Horní kufry 44 bez plotny |
Horní kufry 44 s plotnou a rychloupínáním |
Další nabídka |
Plotna pod horní kufr |
Montážní sada boční kufry |
Výprodej a bazar |
Ostatní |
Ceník montáže kufrů |
Jak si přimontovat kufr sám? Podrobné návody |
Test pevnosti kufrů |
Galerie |
O firmě |
-------------------------- |
Kontakt na výrobce |
tel.: 603 494 674 |
E-mail: |
viktoruksa@gmail.com |
1/ Návod na upnutí horního kufru UKSA do plotny UKSA SUPER a montáž plotny na motorkuNepsané základní pravidlo, které téměř všichni praktikujeme u většiny instalačních a motážních prací – tedy přečíst si návod až když je to hotové jen tak pro zajímavost, nebo jako poslední možnost řešení - doporučuji v tomto případě porušit. První spojení horního kufru UKSA a plotny UKSA SUPER všem radím si natrénovat ještě před montáží na motorku, i když to není nic složitého. Na kufru i na plotně už je vše potřebné instalováno, stačí se tedy jenom naučit ovládat mechanizmus spojení těchto dvou částí ještě před tím, než bude plotna namontována na motorku. Potom už to budete dělat po paměti.Otočte si kufr vzhůru nohama, aby bylo vidět, jak to celé funguje. Nejprve odjistěte pojistku spodní spony zatlačením malé skryté páčky dovnitř a otevřete sponu (stejně tak se odjišťuje před otevřením i spona víka). Nasaďte plotnu na kladky velkými křivolakými otvory. Na kladkách jsou náběhové hrany, takže plotna při posunu sama vjede do kulisy. Začíná se vždy kladkou, která je na protilehlé straně od spodní spony. V této první kulise zasuňte kladku do šikmé drážky na doraz. Pootočením plotny (v normálním stavu na motorce se pochopitelně pootočí kufrem) pak zasunete i ostatní kladky do kulis na doraz. Správná poloha zasunuté plotny je taková, když jsou dva obdélníkové otvory v plechovém držáku na plotně v ose se spodní sponou. Sponu zaháknete za obdélníkové otvory v držáku, zaklapnete sponu, přitom pojistka na sponě sama zaskočí a máte hotovo. Doporučuji zasouvací kulisu na plotně lehce namazat např. silikonovým olejem, nebo bílou vazelínou. Ne však příliš, aby se nechytal bordel. K plotně jsou dodány čtyři nerezové šrouby, samojistící nerezové matice a distanční nerezové válečky. Tyto válečky se umístí mezi plotnu a nosič. Mezi hlavy upínacích šroubů a plotnu se nedávají podložky. Po nějakém čase je třeba překontrolovat utažení šroubů. Pozor! Podložky se nesmí umístit nahoru na plotnu pod hlavy šroubů, jinak by nebylo možné kufr upnout. Distanční válečky se umístí mezi plotnu a nosič, aby vznikl prostor pro kladky. Podložky se případně umístí až pod distanční válečky k otvorům v nosiči, jak je patrné z nákresu níže. Poznámka: v plechovém držáku, který je k plotně přišroubován třemi šrouby, jsou oválné otvory pro případné pozdější doštelování tahu spony. Tento „tah“ by měl být takový, aby byl cítit při zavírání přiměřený odpor, ne však silný a zároveň neměl kufr v plotně vůli. Po nějakém čase je třeba překontrolovat utažení šroubů. |
Nákres montážního postupu a polohy spojovacího materiálu |
2/ Montážní návod upínací sestavy CLAMP pro boční kufry UKSA a pro nosiče s trubkovými rámečky o průměru 16 nebo 18 mm.Nepsané základní pravidlo, které téměř všichni praktikujeme u většiny instalačních a motážních prací – tedy přečíst si návod až když je to hotové jen tak pro zajímavost, nebo jako poslední možnost řešení - doporučuji v tomto případě porušit. Použitý materiál: šrouby, matice, podložky – nerez ; upínací elementy (hranoly) - hliník; stavítka - nerez, nebo černý lak krok 1 - Ustavení kufru na motorku |
Nákres montážní sady na trubku průměr 16 mm | Nákres montážní sady na trubku průměr 18 mm |
Motorka nejlépe svislá poloha – hlavní stojan. Kufr přiložit k nosiči a pomocí např. popruhů přichytit, nebo pomocník přidrží a najít optimální polohu. Úhel sklonu kufrů rovnoběžný s horním nosičem (horním kufrem). Jako pomůcka poslouží například dvě latě. Vizuální kontrola z odstupu nezbytná. Důležité! Dbát na to, aby při otevírání víka na obě strany nevadily např. blinkry, horní kufr nebo jiná výbava. Poloha kufrů na motorce musí samozřejmě umožňovat pohodlné sezení spolujezdkyně (ta ovšem není součástí příslušenství) - tzn. dát pozor na polohu kolen při sedu, nohy na stupačkách atd., zkrátka aby se tam po montáži vešla. |
Dvě latě jako 'montážní přípravek' |
krok 2 - Montáž spodních hliníkových upínacích elementů - (dále jen hranoly)Nejprve do všech hranolů našroubovat a utáhnout šrouby M4x16 dle nákresu, které slouží jako polohovací prostředek pro stavítka.K oběma spodním radiusům rohů rámečku nosiče vložit dva spodní kratší hranoly ze sady, přichytit ke kufru např. pomocí oboustranné izolepy, opatrně sejmout a označit otvory pro šroub M6x16 na kufr. Nebo šikovně a přesně označit na kufr otvory přímo na motorce. Odůlčíkovat středy budoucích otvorů ; předvrtat vrtákem průměr 3; vrtat průměr 6,1; odjehlit. krok 3 - Vyvrtání druhé díry pro šroub M8x35Přimontovat spodní hranoly pomocí šroubů M6x16 s podložkou. V případě trubky průměru 18 mm podložit hranoly vymezovacími plíšky.Označit a vyvrtat druhou díru průměr 8 mm dle otvoru v hranolu. krok 4 - Celková montáž spodních hranolůKratší spodní aretační nerezové stavítko přiložit k hranolu, nasadit otvorem na šroub M4 a ustavit do svislé polohy tak, aby přesahující konec stavítka směřoval dolů a lehce přitáhnout šroubem M8x35. Totéž druhý spodní hranol, našroubovat kontra matku M8 a zatím nedotahovat.krok 5 - Montáž horních hranolůNasadit kufr na nosič, tzn. zaháknout spodní stavítka za rámeček nosiče. Ustavit horní delší hranoly obdobným způsobem jako spodní, jen přesah stavítek bude směřovat nahoru.krok 6 – Závěrečná montáž bočního kufru na motocyklZaháknout kufr spodními stavítky za rámeček nosiče ; dorazit kufr horními hranoly do rámečku ; horní stavítka pootočit za trubku rámečku do svislé polohy tak, aby zapadl šroub M4 v hranolu do otvoru ve stavítku ; dotáhnout pevně oba horní šrouby M8x35. Nyní je na řadě kontra matka M8, která bude aretovat potřebnou vůli spodního stavítka. Po nasazení kufru si pomocí spodních šroubů M8 nastavit přesnou vůli spodních stavítek tak, aby neměl kufr vůli na rámečku, ale aby ho bylo možno sundat. Až se nám to podaří, dotáhnout kontra matku M8.Nástroje a nářadí potřebné k montážiImbusové klíče 3, 4 a 5 ; stranový klíč 13 ; vrtáky průměr 3 - 6,1 - 8,1 ; na odjehlení vrták min. průměr 10 nebo pilníček ; důlčík ; kladívko ; vrtačka.Montážní sada pro oba kufry obsahuje:4 ks hliníkové hranoly horní ; 4 ks hliníkové hranoly spodní ; 4 ks nerezová stavítka horní; 4 ks nerezová stavítka spodní ; 8 ks šroub imbus M8x35 ; 8 ks podložka pro M8 ; 8 ks šroub imbus M6x16 ; 8 ks podložka pro M6 ; 8 ks šroub imbus M4x16 ; 4 ks matice M8.Poznámka na závěr – pracovat velice pečlivě, dodržovat čistotu, kufr podložit měkkou podložkou, při vrtání pozor na špony, dokážou poškrábat povrch kufru nenávratně. Mnoho cestovních zážitků s motokufry UKSA přeje svým zákazníkům Viktor Uksa, majitel firmy. |
Copyright (c) | Design by | Viktor Uksa | www.uksa.cz |